Vi ska se över våra rutiner...


Vid ett antal seminariedagar på Disney Institute i Orlando för ett ganska många år sen, fick jag första gången bekanta mig med begreppet empowerment – att ta makten över den egna situationen. Disney ser empowerment som ett sätt att öka kundnöjdhet genom snabba effektiva beslut på plats – nu och inte sen. Dessutom att öka arbetstrivseln för medarbetarna som ges ett tydligt förtroende.

Ur ett brandingperspektiv är empowerment en nödvändighet för att vårda varumärket och det löfte som varumärket ger uttryck för.

Att besvara en krissituation med att ”se över sina rutiner” –– är att skjuta sig själv i foten. Slarv, inkompetens eller allmän slapphet går inte att trolla bort.

En spade är som bekant en spade.

Läs mer...

Utvalda inlägg
Inlägg kommer snart
Håll ögonen öppna...
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square