Entreprenörens dilemma: produktfixering

Inte så konstigt egentligen. Det är ju tilltron till den nyutvecklade produkten som driver entreprenören framåt, att ägna tid och ta risker. Men i bakgrunden lurar alltid övertron, att det inte finns några motsvarigheter, att behovet på marknaden gör marknadsföring mer eller mindre onödig och bara kostar pengar. Med bakgrund just i innovationsbranschen och en radda uppdrag för entusiastiska start ups, blir mönstret tydligt.

Om nu marknadsföring i basal betydelse ses som i det närmaste som slöseri med utvecklingspengar, så bedöms branding, att bygga varumärket, mest som fantasifullt terapiarbete.

Jeremiah Gardner har här på ett grundläggande sätt förklarat varför branding är viktigt för entreprenören. Ingenting är så enkelt som man tror. Inte ens för varumärkesstrategen.

Läs mer...

Utvalda inlägg
Inlägg kommer snart
Håll ögonen öppna...
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square