Volkswagen är ärlighet?


Förtroende, anseende och inte minst ärlighet är kärnbegrepp för vilken affärsrelation som helst. Inte minst när man säljer bilar med miljöförtecken. När det nu visar sig att 11 miljoner bilar är manipulerade av en av världens största bilkoncerner, så blir det en chockverkan för hela bilindustrin, för Tysklands anseende och egentligen för alla kommersiella relationer vi har.

Att varumärket Volkswagen tar skada liksom aktiekursen är givet, men problemet är större än så: när ett företag i denna storlek (medvetet?) riskerar sitt anseende, vad vågar inte mindre aktörer riskera för att nå kortsiktiga vinster? På miljöns bekostnad, vår hälsa, vår säkerhet.

Och Åsa Romson begär nu, med brunkol i båda händerna, Volkswagen om besked vad som gäller bilar levererade till Sverige…

Utvalda inlägg
Inlägg kommer snart
Håll ögonen öppna...
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square