January 30, 2018

November 3, 2016

March 14, 2016

Please reload

Senaste inlägg

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Utvalda inlägg

Volkswagen är ärlighet?

December 1, 2015

 

Förtroende, anseende och inte minst ärlighet är kärnbegrepp för vilken affärsrelation som helst. Inte minst när man säljer bilar med miljöförtecken. När det nu visar sig att 11 miljoner bilar är manipulerade av en av världens största bilkoncerner, så blir det en chockverkan för hela bilindustrin, för Tysklands anseende och egentligen för alla kommersiella relationer vi har.

 

Att varumärket Volkswagen tar skada liksom aktiekursen är givet, men problemet är större än så: när ett företag i denna storlek (medvetet?) riskerar sitt anseende, vad vågar inte mindre aktörer riskera för att nå kortsiktiga vinster? På miljöns bekostnad, vår hälsa, vår säkerhet. 

 

 

Och Åsa Romson begär nu, med brunkol i båda händerna, Volkswagen om besked vad som gäller bilar levererade till Sverige…

Please reload

Följ oss
Please reload

Sök efter taggar
Please reload

Arkiv
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square